به دلیل نوسانات قیمت دلار لطفا قبل از خرید تماس بگیرید

فروشگاه اینترنتی ای بای

کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ چیست؟ + نکات

کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ
در این مطلب می‌خوانید:

جنبه های فنی و ویژگی های سیستم شما نیازهای شما را تعیین می کند. شاید کار شما یک کار اداری ساده باشد که با چند مرحله قابل انجام است ، یا شما در حال ویرایش عکس ها و سایر مشاغل عکاسی هستید که به روشهای پیچیده و قدرتمند نیاز دارند. در این مقاله ، ما به کار در Photoshop نگاهی خواهیم انداخت ، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد که GPU شما در گردش کار Photoshop شما چقدر بد است ، که در واقع از GPU شما استفاده می کند و چقدر قدرت شما برای فتوشاپ، ویرایش عکس ها و موارد دیگر نیاز دارید.

واحد پردازش گرافیکی (GPU) عامل اصلی در عملکرد کلی فتوشاپ نیست، اگرچه برخی از ویژگی های خاص به آن بستگی دارد. کارت‌های گرافیک گسسته معمولاً بسیار قوی‌تر از GPU یکپارچه CPU هستند. علاوه بر رم سیستم، فتوشاپ به یک GPU با حداقل ۱.۵ گیگابایت رم نیاز دارد.

یک پردازنده گرافیکی با حداقل ۴ گیگابایت رم، تجربه ای روان را برای اکثر کارهای فتوشاپ فراهم می کند. ابزارهای جدیدتر مانند Neural Filters و Select Sky که از شتاب GPU استفاده می کنند ممکن است به GPU قدرتمندتری نیاز داشته باشند.

اهمیت کارت گرافیک برای فتوشاپ

اهمیت کارت گرافیک برای فتوشاپ

کارت گرافیک ایسوس نقش مهمی در عملکرد فتوشاپ دارد. وظایف اصلی تابلوی طراحی در فتوشاپ عبارتند از:

  1. نمایش تصویر صاف:یک کارت گرافیک تصاویر را روی صفحه نمایش شما نمایش می دهد. یک کارت گرافیک قدرتمند می تواند تصاویر واضح و سریع را نمایش دهد.هنگام کار با تصاویر بزرگ یا دقیق، یک کارت گرافیک قدرتمندتر می تواند به شما کمک کند تا تصاویر را بدون لگ یا تاخیر مشاهده کنید.
  2. اعمال فیلترها و افکت ها:بسیاری از فیلترها و افکت های فتوشاپ از پردازش گرافیکی سنگین استفاده می کنند.یک کارت گرافیک قدرتمند به طور خودکار این فیلترها و جلوه ها را اعمال می کند و به شما امکان می دهد کارآمدتر کار کنید.
  3. طراحی و کار با براش:برخی از براش ها در فتوشاپ از پردازش گرافیکی برای تقلید رفتار واقعی قلم مو استفاده می کنند. یک کارت گرافیک قوی تر می تواند این براش ها را روان تر و حساس تر کند.
  4. رندرینگ:

هنگامی که یک تصویر را در فتوشاپ ذخیره می کنید، از کارت گرافیک برای تبدیل آن به فرمت مورد نظر استفاده می شود. یک کارت گرافیک قدرتمندتر می تواند این روند را تسریع کند.

  1. کار با فایل های RAW:

فایل های RAW داده های زیادی را ذخیره می کنند و پردازش آنها می تواند به قدرت گرافیکی زیادی نیاز داشته باشد. یک کارت گرافیک قدرتمند می تواند به شما در پردازش و ویرایش سریعتر فایل های RAW کمک کند.

در اینجا چند نکته برای انتخاب کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ آورده شده است که به تفصیل در ادامه توضیح میدهیم:

  • حافظه مینیمم مورد نیاز : برای اجرای نرم فتوشاپ به حداقل ۴ گیگابایت حافظه ویدیویی نیاز دارید.اگر با تصاویر بزرگ یا بسیار دقیق کار می کنید، به حافظه ویدیویی بیشتری نیاز دارید.
  • نوع حافظه: حافظه GDDR6 سریعتر از GDDR5 است.
  • رابط یا پورت: رابط PCIe0 سریعتر از PCIe3.0 است.
  • TDP: TDP کارت گرافیک میزان مصرف برق را نشان می دهد. یک کارت گرافیک با TDP بالا گرمای بیشتری تولید می کند و به سیستم خنک کننده قوی تری نیاز دارد.

پیشنهادی: خرید کارت گرافیک

فاکتور های مهم کارت گرافیک مناسب فتوشاپ (برای فتوشاپ گرافیک چند گیگ نیاز است؟)

اکثر کارت‌های گرافیک برای گیمرهایی عرضه می‌شوند که خواهان بهترین کیفیت بصری و بالاترین نرخ فریم بازی هستند، اما کاربران فتوشاپ به این نیاز ندارند (البته مگر اینکه گیمر باشند). در انتخاب کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ به موارد زیر توجه کنید:

فاکتور های مهم کارت گرافیک مناسب فتوشاپ

رم گرافیک

فتوشاپ به حداقل ۱.۵ گیگابایت حافظه گرافیکی نیاز دارد، اگرچه مشخصات پیشنهادی Adobe بیان می کند که ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی برای استفاده از فتوشاپ با صفحه نمایش ۴K با وضوح بالا ترجیح داده می شود. اگر می خواهید از چند نمایشگر ۴K استفاده کنید، ۶ یا حتی ۸ گیگابایت رم گرافیکی بسیار بهتر است و کار را آسان تر می کند.

در بالای لیست کارت‌های گرافیک، کارت‌های گرافیک ایستگاه کاری قرار دارند که اغلب دارای ۴۸ گیگابایت حافظه گرافیکی یا بیشتر هستند، اما قطعاً این مقدار برای فتوشاپ بیش از حد است. بنابراین، به ندرت در رایانه هایی که به طور خاص برای فتوشاپ طراحی شده اند استفاده می شود. حتی بهترین کارت گرافیک همه منظوره در حال حاضر، RTX 4090، رم گرافیکی بیشتری نسبت به آنچه در فتوشاپ نیاز دارید، دارند. حتی کارت های مقرون به صرفه معمولاً حدود ۴ گیگابایت رم دارند که برای اجرای فتوشاپ کافی است.

سرعت پردازش

سرعت پردازش GPU آنچنان که فکر می‌کنید در گردش‌های کاری استاندارد فتوشاپ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. Puget Systems گروهی است که تقریباً هر کارت گرافیک موجود در بازار را آزمایش می کند و نتایج آن را منتشر می کند. در آزمایش‌های خود، کارت‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه تقریباً به همان خوبی همتایان قدرتمندتر و گران‌تر خود در کارهای ویرایش و ویرایش عکس عمل کردند.

ادوبی اخیراً شروع به انتشار مجموعه پیشرفته‌ای از ابزارهای فتوشاپ کرده است که ممکن است برای اجرا به پردازنده گرافیکی قوی‌تری نیاز داشته باشد، اما این ویژگی‌ها هنوز در نسخه بتا هستند و هیچ داده معیار قابل اعتمادی وجود ندارد. انویدیا در مطالب بازاریابی خود ادعاهای مبهمی در مورد نحوه بهره مندی از پردازنده های گرافیکی پیشرفته دارد، اما آنها ۱۰۰٪ داده برای پشتیبان گیری از آنها ندارند.

قابلیت اتصال

اگر از یک مانیتور ایسوس  ۴K استفاده می کنید، نیازی نیست که زیاد نگران اتصال باشید، اما اگر می خواهید از تنظیمات پیچیده چند مانیتور استفاده کنید، باید مطمئن شوید که کارت گرافیک شما از آن پشتیبانی می کند.

خوشبختانه، اکثرکارت‌های گرافیک از ۴ نمایشگر پشتیبانی می‌کنند و اکثرا تعداد و نوع اتصالات یکسانی دارند: یک HDMI 2.1 و سه DisplayPort 1.4a. هر مانیتور جدید سازگار با فتوشاپ از رابط DisplayPort نیز استفاده خواهد کرد، بنابراین لازم نیست نگران مشکلات سازگاری باشید.

قیمت و عملکرد

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر بارهای کاری فتوشاپ نیاز به پردازش گرافیکی ندارند. برخی از وظایف فتوشاپ به شتاب GPU بستگی دارد. از سوی دیگر، فیلترهای عصبی جدید که به احتمال زیاد از پردازنده گرافیکی قدرتمندتری بهره می برند، هنوز توسط منابع معتبر ارزیابی نشده اند.

از آنجایی که کارت‌های گرافیک اغلب بسیار گران هستند، مهم است که تعیین کنید چقدر می‌توانید برای یک GPU هزینه کنید. اغلب بهتر است یک GPU مقرون به صرفه بخرید و منابع خود را روی خرید یک CPU، RAM و SSD سریعتر متمرکز کنید.

معرفی بهترین کارت گرافیک های بازار

معرفی بهترین کارت گرافیک های بازار

Nvidia RTX 4090

برای شروع بهتر است اعتراف کنیم که این کارت برای اکثر کارهایی که با فتوشاپ انجام می شود بسیار مناسب است. اما اگر متوجه شدید که کارهای زیادی با فیلترهای عصبی فتوشاپ انجام می دهید یا با سایر برنامه های فتوشاپ پویا کار می کنید و بودجه نامحدودی دارید، این کارت قدرت نهایی است.

این کارت گرافیک با ۲۴ گیگابایت رم گرافیکی، حافظه گرافیکی اختصاصی بیشتری نسبت به اکثر سیستم ها به عنوان حافظه اصلی سیستم دارد. این بدان معناست که برای استفاده از همه آنها باید سخت کار کنید.

به استثنای کارت های گرافیک اختصاصی برای ایستگاه های کاری که دارای ۴۸ گیگابایت رم یا بیشتر هستند، این کارت گرافیک قدرتمندترین کارت گرافیک موجود در بازار امروز است. بسیاری از انواع مختلف ۴۰۹۰ از تولید کنندگان مختلف با قیمت های بسیار متفاوت در دسترس هستند، اما مدل های گران تر تنها چند مگاهرتز سرعت کلاک بالاتری ارائه می دهند و ارزش قیمت بالاتر را ندارند.

RTX 4090 از چهار نمایشگر با وضوح ۸K پشتیبانی می کند. اما به یاد داشته باشید که اکثر مانیتورهای ۸K برای کارهای ویدئویی طراحی شده اند، بنابراین برای فتوشاپ بیش از حد هستند.

سرعت پردازش باورنکردنی که ۴۰۹۰ ارائه می دهد به ناچار با مصرف انرژی بسیار بالا همراه است. شما حداقل به یک منبع تغذیه ۸۵۰ واتی نیاز دارید، اما ما یک مدل قدرتمندتر ۱۰۰۰ واتی را توصیه می کنیم. به خصوص اگر از جدیدترین پردازنده های سطح بالای اینتل یا AMD استفاده می کنید.

برای مطالعه: تفاوت رم DDR5 با DDR4

Nvidia RTX 4070 Ti

انویدیا ابتدا سعی کرد این کارت را به عنوان RTX 4080 با قیمتی جدید به بازار عرضه کند، که باعث خشم مشتریان اصلی خود، گیمرها شد و منجر به فراخوانی و تغییر نام تجاری شد، اما خود کارت فوق‌العاده است. با ۱۲ گیگابایت رم گرافیکی اختصاصی، برای اجرای نمایشگرهای ۴K متعدد و انجام کارهای فشرده فتوشاپ با پردازنده گرافیکی کافی است. حتی اگر بیشتر کار شما در فتوشاپ شامل فیلترهای عصبی باشد و بر عملکرد GPU متکی باشد، ۴۰۷۰ Ti یک حد وسط ایده آل بین قیمت و عملکرد است.

 

Nvidia RTX 3060 Ti

اکنون که سری RTX 4000 وارد شده است، سری ۳۰۰۰ بسیار مقرون به صرفه تر شده است و آن را به یکی از بهترین کارت های گرافیک ارزان قیمت موجود برای فتوشاپ تبدیل می کند. از آنجایی که اکثر گردش‌های کاری فتوشاپ به پردازنده گرافیکی فشرده نیستند، می‌توانید با تمرکز بر ارتقای CPU، RAM و SSD خود به جای استفاده از یک پردازنده گرافیکی قدرتمند، عملکرد بیشتری را با بودجه کمتری دریافت کنید.

حتی با کمترین قیمت، RTX 3060 Ti دارای ۸ گیگابایت رم گرافیکی اختصاصی است که برای اجرای چندین نمایشگر ۴K کافی است و با ابزارهای شتاب پردازنده گرافیکی به خوبی کار می کند. هنوز هم همان گزینه‌های اتصالی را دارد که در کارت‌های گران‌تر دریافت می‌کنید. همچنین مصرف برق بسیار کمی دارد.

برای اکثر کاربران فتوشاپ، ۳۰۶۰ Ti بیش از حد کافی قدرت گرافیکی و رم را ارائه می دهد و قیمت آن بسیار مناسب تر است. با معرفی مدل‌های پایین‌تر سری ۴۰۰۰، می‌توانید انتظار داشته باشید که ۳۰۶۰ Ti قیمت کمی بیشتر شود و این کارت را به گزینه جذاب‌تری برای ویرایشگر فتوشاپ تبدیل کند.

جمع بندی

کارت های گرافیک به عملکرد فتوشاپ کمک می کنند، اما فقط تا حدی. بزرگ‌ترین بهبود عملکرد زمانی اتفاق می‌افتد که از گرافیک یکپارچه به یک کارت گرافیک مجزا منتقل می‌شوید، اما پس از تغییر، حتی پردازنده‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه معمولاً به اندازه کارت‌های قدرتمندتر و گران‌تر در گردش‌های کاری معمولی رومیزی مفید و کارآمد هستند. فتوشاپ. یک GPU قدرتمندتر ممکن است هنگام استفاده از ویژگی‌های جدید فتوشاپ مزایایی داشته باشد، اما هنوز معیار قابل اعتمادی وجود ندارد، زیرا اکثر این ویژگی‌ها هنوز در آزمایش بتا هستند.

کدام یک برای فتوشاپ بهتر است: کارت گرافیک یا رم؟

اگر بودجه کمی دارید، معمولاً بهتر است روی رم بیشتر سرمایه گذاری کنید تا یک کارت گرافیک قدرتمندتر. بزرگترین افزایش عملکرد GPU از انتقال از گرافیک یکپارچه به یک GPU مجزا با حداقل ۴ گیگابایت رم گرافیکی اختصاصی حاصل می شود، اما خرید رم سیستم بیشتر به شما امکان می دهد با اسناد با وضوح بالا کار کنید و برنامه های بیشتری را در پس زمینه اجرا کنید.

آیا فتوشاپ روی CPU یا GPU اجرا می شود؟

اکثر کارهای پردازشی در فتوشاپ به قدرت CPU شما متکی هستند نه GPU. برخی از ابزارهای جدید انتخاب خودکار و ویرایش تصویر Adobe می‌توانند از GPU قدرتمندتری بهره ببرند، اما این ویژگی‌ها هنوز نسبتاً جدید هستند، بنابراین اطلاعات باقی مانده است. در مورد اهمیت GPU چیز زیادی گفته نشده است. برای کارهای رایج ویرایش، فتوشاپ بیشتر به پردازنده شما برای پردازش روانتر و سریعتر متکی است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *