به دلیل نوسانات قیمت دلار لطفا قبل از خرید تماس بگیرید

فروشگاه اینترنتی ای بای

بهترین لپ تاپ ایسوس تا ۶۰ میلیون در بازار (۲۰۲۴)

در این مطلب می‌خوانید:

معرفی مدل های لپ تاپ ایسوس ۵۰ تا ۶۰ میلیون

تا چندی سال پیش، اگر شخصی قصد خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس حرفه‌ای را داشت، با محصولات خام و سنگینی مواجه می‌شد که با وجود قیمت نجومی، قدرت محاسباتی یک کامپیوتر رومیزی را که با قیمت ارزان‌تری ساخته می‌شد، نداشت. فقط دوازده سال از آن زمان می گذرد اما با پیشرفت سریع فناوری، سیستم های خنک کننده و پردازنده های جدید نازک‌تر و قدرتمندتر می شوند. در نتیجه، بهترین لپ‌تاپ‌های بازی امروزی، بازی‌های جدیدی را با بهترین گرافیک اجرا می‌کنند، بدون اینکه قابلیت حمل و زیبایی که از یک لپ‌تاپ انتظار داریم را به خطر بیندازند.

مشکل جدید تنوع لپ تاپ های گیمینگ است که مخاطب را سردرگم می کند. به خصوص در این بازه قیمتی با بهترین محصولات موجود در بازار سروکار داریم. برای حل این مشکل در این مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ اندروید زیر ۶۰ میلیون را ارائه کرده ایم.

نکاتی برای انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی

هنگام انتخاب لپ تاپ باید به ویژگی های زیادی توجه کنید. اما به ویژه برای بازیکنان، برخی از نکات شایسته توجه بیشتر است. خوشبختانه برای آن دسته از کاربرانی که علاقه مند هستند با اطلاعات و اطمینان بیشتر انتخاب خود را انجام دهند، راهنمای جامع خرید لپ تاپ گیمینگ در وبلاگ تکنولایف موجود است. در اینجا به چند نکته برای خرید لپ تاپ گیمینگ محدود می شویم.

روی شارژ باتری حساب نکنید. پیشرفت باتری لپ تاپ را نمی توان نادیده گرفت. تلاش های تولیدکنندگان پردازنده برای کاهش مصرف انرژی، به عنوان مثال، بهبود سری Ryzen AMD و فناوری Optimus انویدیا. با این حال، بیشتر لپ‌تاپ‌های بازی، حتی بهترین‌ها، بیش از ۸ ساعت شارژ نمی‌شوند. با توجه به اینکه لپ‌تاپ‌های گیمینگ چقدر رایج هستند و در هنگام اتصال چقدر خوب عمل می‌کنند، این مسئله چندان مهم نیست.

GPU > همه چیز. اجرای بازی های ویدیویی بیش از هر چیز دیگری به GPU فشار وارد می کند. از آنجایی که این قسمت در آینده قابل ارتقا نیست، سرمایه گذاری روی یک کارت گرافیک قدرتمند، اجرای بازی های سنگین روز را برای شما آسان می کند. برای رتبه‌بندی برترین پردازنده‌های گرافیکی در سال ۲۰۲۲، «بهترین کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ کدامند؟» را بخوانید. مقاله پیشنهاد می کنیم

شما باید بین سرعت پاسخ و وضوح یکی را انتخاب کنید. سریعترین نمایشگر در نهایت وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. اگر صفحه نمایش ۴k را انتخاب کنید، احتمالاً پاسخ شما کمتر خواهد بود.

اهمیت یک صفحه کلید خوب را فراموش نکنید. در عوض، می‌توانید بر برخی از محدودیت‌های پد لمسی غلبه کنید.

می توانید در آینده ارتقا دهید. بسیاری از لپ تاپ ها در مدل های مختلف با ظرفیت رم و حافظه داخلی متفاوت به فروش می رسند. خوشبختانه این دو قابل ارتقا هستند و مجبور نیستید بر اساس آنها انتخاب کنید. حداقل رم برای شروع ۸ گیگابایت و حافظه پیشنهادی ۱۶ گیگابایت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتقاء لپ تاپ، پیشنهاد می کنیم مطلب «چه لپ تاپ هایی را می توان ارتقا داد» را مطالعه کنید.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ زیر ۶۰ میلیون

در زیر بهترین لپ تاپ هایی که می توانید زیر ۶۰ میلیون تومان بخرید را به شما معرفی می کنیم. در این لیست سعی شده لپ تاپ هایی از برندهای مختلف قرار داده شود تا بتوانید بسته به سلیقه و نیاز خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VU

under60 2 | 1

به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر ۶۰ میلیون تومان، لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VU را به شما معرفی می کنیم، محصولی که بهترین تجربه بازی را با سخت افزاری چشمگیر به شما ارائه می دهد. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی می تواند رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را در مقابل دیدگان کاربران به نمایش بگذارد. از دیگر ویژگی های خوب صفحه نمایش این محصول می توان به نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که باعث شد این لپ تاپ را لپ تاپ بازی زیر ۶۰ میلیون بنامیم، داشتن پردازنده Core i7 13700H است. در واقع این لپ تاپ با ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی RTX 4050 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD در بازار موجود است. این نوت بوک قدرت بسیار خوبی دارد و به خصوص از نظر پردازنده مرکزی می تواند شما را در کارهای مختلف همراهی کند. اگر به دنبال یک لپ تاپ برای برنامه نویسی هستید و گاهی می خواهید با آن بازی کنید، لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VU می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZI

اگر فقط برای اجرای بازی ها لپ تاپی تا ۶۰ میلیون می خواهید، قطعا این مدل لپ تاپ ایسوس نسبت به لپ تاپ فوق گزینه بهتری است. دلیل این امر این است که پردازنده گرافیکی از RTX 4050 به RTX 4070 تغییر کرده است و ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 به شما امکان می دهد بازی هایی با گرافیک عالی اجرا کنید. البته این به قیمت یک GPU قدرتمندتر است و CPU از Core i7 13700H به Core i7 12700H تغییر کرده است. البته ۱۲۷۰۰H به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند به خوبی از پس کارهای مختلف برآید. از نظر صفحه نمایش و رم وضعیت لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZI مشابه مدل فوق است اما از نظر حافظه داخلی شاهد یک SSD 1 ترابایتی هستیم.

 

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G16 GU603VV

under60 3 | 2

همه ما شنیده ایم که بهترین لپ تاپ گیمینگ وزن و ضخامت زیادی دارد، اما این محصول به نوعی ثابت می کند که این گفته همیشه درست نیست و علاوه بر قدرت و عملکرد بالا، لپ تاپ گیمینگ Zephyrus سری rog ایسوس مناسب است. وزن این مدل کمتر از ۲ کیلوگرم و ضخامت کمتر از ۲۳ میلی متر است و بسیار شکیل و جذاب به نظر می رسد. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ ۱۶ اینچی است و از رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰۰ بهره می برد. این پنل علاوه بر کیفیت خوب، دارای نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز است تا تماشا و کار با آن لذت بخش باشد.

بخش سخت افزاری به پردازنده مرکزی Intel Core i7 13620H با فرکانس ۳.۶ تا ۴.۹ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 اختصاص دارد. این کیت قدرت زیادی دارد و برای انجام کارهای بازی، برنامه نویسی و ویرایش نیز شما را همراهی می کند. حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 این قسمت را تکمیل می کند. یک باتری چهار سلولی ۹۰ وات ساعتی وظیفه تامین انرژی این مدل را بر عهده دارد.

لپ تاپ HP Victus 15 i7 13700H

اچ پی دومین برند گران قیمت تلفن همراه در جهان است و فعالیت های گسترده ای در زمینه لپ تاپ دارد. سری Victus این سازنده ویژگی های جالب و خاص را با قیمت مناسب ارائه می دهد و این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های HP زیر ۶۰ میلیون برای خرید است. این نسخه از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 13700H با فرکانس پردازشی ۳.۷ تا ۵.۰ گیگاهرتز استفاده می کند. این سی پی یو دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است و از ۲۴ مگابایت حافظه کش استفاده می کند.

این دستگاه از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح FHD بهره می برد. این پنل از نوع IPS LCD بوده و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می کند. صفحه نمایش خوب است اما عالی نیست و به طور کلی می تواند امتیاز قابل قبولی را ارائه دهد. قسمت سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ با کارت گرافیک Nvidia RTX 4050 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 تکمیل شده است. انرژی این محصول توسط یک باتری ۴ سلولی ۷۰ وات ساعتی  تامین می شود.

برای مطالعه: لپ تاپ ایسوس ۳۰ تا ۴۰ میلیون

لپ تاپ ایسر نیترو ۵ AN515 R7 6800H

under60 4 | 3

اگر بودجه ۶۰ میلیونی ندارید و می خواهید حدود ۵۰ میلیون برای یک لپ تاپ گیمینگ هزینه کنید، این مدل ایسر می تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد. لپ تاپ ایسر نیترو ۵ AN515 R7 6800H از صفحه نمایش استاندارد ۱۵.۶ اینچی IPS با وضوح FHD استفاده می کند. نرخ تازه سازی این صفحه نمایش تا ۱۶۵ هرتز است و روشنایی آن تا ۲۵۰ نیت قابل افزایش است. ایسر در بخش سخت افزاری این لپ تاپ کاری انجام نداده و به پردازنده AMD Ryzen 7 6800H روی آورده است.

این پردازنده نسبت به محدوده قیمتی که این لپ تاپ در آن قرار می گیرد واقعا خوب عمل می کند و می توانید روی Ryzen 6800H حساب کنید. در کنار این پردازنده، کارت گرافیک محبوب Nvidia RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی نیز وجود دارد. همانطور که انتظار می رفت، ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 و ۱ ترابایت حافظه SSD، سخت افزار را تکمیل می کند. این لپ تاپ ۲.۳ کیلوگرمی دارای باتری ۴ سلولی ۵۷ وات ساعتی است و از صفحه کلید RGB با طراحی بسیار جذاب و چشم نواز بهره می برد.

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZC

اگر بودجه شما حدود ۵۰-۵۳ میلیون است و می خواهید برندی مانند ایسوس را برای خرید لپ تاپ انتخاب کنید، لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZC می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. این مدل لپ تاپ از سری TUF ایسوس و با وزن ۲.۲ کیلوگرم است.

توجه داشته باشید که این صفحه نمایش دارای تاخیر کم و تنظیمات مناسب برای بهترین تجربه بازی است و این یعنی لزوما بهترین کیفیت ممکن برای مشاهده محتوا نیست. مثلا در این بازه قیمتی می توانید یک لپ تاپ خیلی خوب از نظر صفحه نمایش بخرید اما این مدل صفحه نمایش خوب و جذابی برای انجام بازی و پنل رضایت بخشی برای مشاهده محتوا دارد.

ایسوس در قسمت سخت افزاری از پردازنده مرکزی Core i5 12500H اینتل و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی بهره می برد و در این مدل قسمت سخت افزاری با ۶۴ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت SSD تکمیل شده است. باتری ۴ سلولی ۵۶ وات ساعتی وظیفه تامین انرژی این لپ تاپ را بر عهده دارد و همانطور که انتظار می رفت عملکرد خوبی ندارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *