ماوس با سیم یا بی سیم؟ + کدام بهتر است؟

در این مطلب می‌خوانید:

انتخاب ماوس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به خصوص اگر با کامپیوتر کار هنری انجام می دهید و ماوس اشتباه می تواند روی کار شما تأثیر بگذارد.

در ادامه با این ویژگی ها بیشتر آشنا خواهید شد.

سرعت ماوس یکی از مهم ترین عواملی است که در انتخاب ماوس موثر است. حالا از نظر سرعت و دقت، ماوس سیمی بهتره یا بی سیم؟

کندی

ماوس های بی سیم معمولا کندتر از موس های سیمی هستند. از آنجایی که موش های بی سیم نیاز به انتقال اطلاعات به صورت بی سیم دارند، این مشکل عملکرد آنها را کند می کند. اگر سرعت ماوس برای شما مهم است، مثلاً گیمر هستید و این تاخیر بازی های شما را می کشد، پس باید مانند موس گیمینگ ریزر RAZER Basilisk V3 یک موس سیمی تهیه کنید. همچنین می توانید موس های بازی سیمی با دکمه های اختصاصی، نورپردازی RGB و سایر ویژگی های مناسب برای گیمرها را تهیه کنید.

راحتی در استفاده

اگر راحتی ماوس برای شما مهمتر باشد، ماوس بی سیم بسیار مفید است. اگر از ماوس بی سیم مانند  استفاده می کنید، کابل در مسیر ماوس گیر نمی کند و باعث ناراحتی نمی شود. اگر از لپ تاپ خود در خارج از خانه زیاد استفاده می کنید، ماوس بی سیم نیز مفید است. جدای از این، استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور، ماوس بی سیم به شما این امکان را می دهد که به راحتی از راه دور کار کنید.

قیمت

به دلیل حمل آسان و آزادی عمل بیشتر، قیمت ماوس بی سیم بالاست. البته قیمت موس بسته به برند و استانداردهای مختلف متفاوت است.

فرم و عملکرد

از نظر ظاهر و عملکرد ماوس، ماوس سیمی بهتر است یا بی سیم؟

به طور کلی، ماوس های سیمی تنوع بسیار بیشتری نسبت به موس های بی سیم دارند. بنابراین افراد با سلیقه های مختلف به راحتی می توانند موس مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنند. همچنین قطعات و دکمه های موس سیمی وجود دارد که می توانید با توجه به نظر و سلیقه خود آن ها را تغییر دهید تا کارایی بیشتری داشته باشید. اما اگر مدرن بودن ماوس برای شما مهمتر است، ماوس های بی سیم دارای تنوع کمی هستند، اما مدرن.

mouse2 | 1

نحوه کار با ماوس بی سیم

برای اتصال ماوس بلوتوث به رایانه، بلوتوث رایانه خود را روشن کرده و آن را در حالت جستجو قرار دهید، دکمه ماوس خود را برای اتصال نگه دارید تا به حالت اتصال برود، ماوس خود را در رایانه جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. بعد از چند ثانیه موس شما وصل می شود، یکی از موس های بی سیم که میتوان از آن به صورت با سیم هم استفاده کرد موس گیمینگ ریزر مدل Basilisk Ultimate است.

نحوه استفاده از ماوس سیمی

همه رایانه‌های رومیزی دارای ماوس هستند و همه لپ‌تاپ‌ها دارای ماوس لمسی هستند. اگر می‌خواهید از ماوس استفاده کنید، می‌توانید موس را به لپ‌تاپ خود نیز متصل کنید، مانند راه‌اندازی ماوس رایانه است. تفاوت تنظیمات به نوع دستگاه بستگی ندارد، بلکه به نسخه ویندوز بستگی دارد.

مزایا و معایب ماوس های سیمی و بی سیم

mouse3 | 2

۱- سرعت

از آنجایی که ماوس بی سیم داده ها را با استفاده از یک پروتکل رادیویی انتقال می دهد، معمولاً کندتر از ماوس سیمی است که داده ها را از طریق اتصال سیمی بسیار سریعتر منتقل می کند. معمولاً در استفاده معمولی قابل توجه نیست، اما در بازی هایی که حتی تاخیر زیادی وجود دارد می تواند دردناک شود.

اکثر ماوس‌های بازی بی‌سیم مدرن و جدید از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که منجر به تجربه‌ای بی‌نقص می‌شود.

۲ – آزادی حرکت

بند های بلند ماوس دارای بندهایی هستند که حمل آن را برای علاقه مندان به سفر دشوار می کند. از این نظر، ماوس بی سیم قابل حمل است و به راحتی می توان با آن رفت و آمد کرد و همچنین آزادی حرکت بیشتری را فراهم می کند و فضای کار را با طول کابل خود محدود نمی کند.

۳- منبع تغذیه

منبع تغذیه به ویژه در بخش مسافرت یک تغییر بازی است. هنگام استفاده از ماوس بی سیم، به یاد داشته باشید که از انرژی باتری استفاده می کند و برای کار کردن به شارژ یا باتری های جدید نیاز دارد. با یک ماوس بی سیم که از قدرت دستگاه میزبان استفاده می کند، لازم نیست نگران آن باشید.

۴- سازگاری

سرانجام، یک تفاوت سازگاری مهم بین موس های سیمی و بی سیم وجود دارد. یک ماوس سیمی همیشه برای کار کردن به یک پورت USB نیاز دارد. از سوی دیگر، ماوس بلوتوث با هر دستگاهی که گیرنده بلوتوث داخلی دارد سازگار است.

مزیت اصلی ماوس های سیمی پاسخگویی سریع و دقیق و عدم نیاز به شارژ است. موش های سیمی معمولاً ارزان هستند. از طرف دیگر، همیشه باید یک پورت USB برای ماوس بی سیم خود تهیه کنید و از کابلی استفاده می کند که حرکت را محدود می کند و در صورت عدم دقت ممکن است گیر کند.

نقطه ضعف اصلی ماوس بی سیم عملکرد و سرعت است، در حالی که نقاط قوت آن طراحی جمع و جور و راحت آن است. معایب اصلی شامل کاهش زمان پاسخ و تاخیری است که مدل‌های ارزان‌تر می‌توانند تجربه کنند و نیاز به شارژ یا تعویض منظم باتری‌ها.

ماوس‌های بی‌سیم معمولاً گران‌تر هستند و مدل‌های بلوتوث فقط با دستگاه‌هایی که گیرنده بلوتوث دارند در دسترس هستند. از طرف دیگر، شما آزادی حرکت بیشتری را بدون سیم دارید که آن را برای سفر عالی می کند.

البته اولویت این جنبه ها بسته به شرایط و نیاز شما می تواند متفاوت باشد.

در حالی که استفاده از باتری یا شارژ ماوس بی سیم ممکن است کمتر از اتصال به دستگاه میزبان عملی باشد، این موضوع در هنگام سفر و زمانی که قابلیت حمل، راحتی، ارگونومی و آزادی حرکت مهم هستند اهمیت کمتری پیدا می کند. باز هم، دانستن ترجیحات خود به شما کمک می کند تا سریعتر در مورد مدل عالی تصمیم بگیرید.

برای مطالعه: بوت کردن لپ تاپ ایسوس

استفاده از ماوس بی سیم برای بازی بهتر است یا سیمی؟

استفاده از ماوس بی سیم برای بازی بهتر است یا سیمی؟

گیمرها به دلیل تاخیر در مدل های پایین تر از موس های بی سیم استفاده نمی کنند. بیشتر گیمرها دقت و سرعت تضمین شده توسط ماوس های سیمی را ترجیح می دهند.

با این حال، موش‌های بی‌سیم خوب که هزینه زیادی دارند، می‌توانند مانند موش‌های سیمی تأخیر کمی داشته باشند، به طوری که حواس انسان نمی‌تواند تفاوت را تشخیص دهد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، تصمیم نهایی همیشه به ترجیحات شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر هر روز به مسافرت می روید یا از لپ تاپ خود استفاده می کنید، استفاده از ماوس بی سیم بدون کابل و کابل های نامرتب و آزادی حرکت بیشتر در سطح بزرگتر راحت تر خواهد بود.

اگر شما یک گیمر هستید، ممکن است به دقتی که یک ماوس سیمی ارائه می دهد بیشتر علاقه مند باشید. همچنین، اگر می‌خواهید تا حد امکان ارزان‌تر سرمایه‌گذاری کنید، ماوس بی‌سیم راه‌حل کوتاه‌مدت و بلندمدت خوبی است. اول اینکه ارزان‌تر است و دوم اینکه لازم نیست نگران هزینه‌های اضافی باتری باشید.

در پایان، همه چیز به ترجیحات شخصی و اینکه چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند، برمی گردد. در حالی که موس های سیمی کارایی و کارایی را تضمین می کنند، موس های بی سیم نیز برای طراحی ارگونومیک و راحتی انتخابی عالی هستند.

با این حال، هر دو از فناوری‌های بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند و نمی‌توان آن را قبل از استفاده خاموش کرد. در عوض، هر نوع ماوس را امتحان کنید و قبل از انتخاب، نقاط قوت و ضعف آنها را بیاموزید.

جمع بندی

اگر از ماوس برای انجام کارهایی مانند وب گردی در رایانه خود استفاده می کنید، مهم نیست که کدام ماوس را انتخاب می کنید. اما اگر کار شما به سرعت و سهولت استفاده از ماوس بستگی دارد، باید ویژگی های موش های مختلف را بدانید. از این رو در این مقاله ماوس های بی سیم و سیمی را با هم مقایسه کرده ایم تا بتوانید به راحتی موس خریداری کنید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *