فردا را امروز خرید کنید:دیجیتال به سبک ما!

فروشگاه اینترنتی ای بای

کارت گرافیک اکسترنال چیست؟

در این مطلب می‌خوانید:

کارت گرافیک اکسترنال یا eGPU یک واحد پردازش گرافیکی اکسترنال است که در خارج از لپ‌تاپ قرار دارد. پردازنده‌های گرافیکی خارجی (eGPU) اغلب برای تامین انرژی لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت‌های گرافیکی داخلی محدود و از طریق پورت‌های Thunderbolt یا ExpressCard متصل می‌شوند. از آنجایی که این پورت ها همیشه در اکثر لپ تاپ ها در دسترس نیستند، گیمرهای PC از آداپتورها و کابل ها برای اتصال به کارت های GPU خود استفاده می کنند. اولین چیزی که در انتخاب بهترین کارت گرافیک خارجی باید در نظر گرفت سازگاری است. توصیه می کنیم یک eGPU را انتخاب کنید که از ویندوز و سیستم عامل مک پشتیبانی می کند. رابط دستگاه عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفت. اگر می خواهید به لپ تاپ یا رایانه شخصی متصل شوی

د، سازگاری Thunderbolt 3 یا USB-C را در نظر بگیرید.

برخی از دستگاه ها دارای پشتیبانی از بلوتوث و VGA نیز هستند. پشتیبانی از گرافیک یکی از مهم ترین عوامل است. لازم به ذکر است که امکان نصب کارت گرافیک اکسترنال تنها در لپ تاپ هایی که دارای پورت تاندربولت ۳ هستند امکان پذیر است. یکی از لپ تاپ هایی که دارای پورت Thunderbolt 3 می باشد لپ تاپ HP Spectre x360 است که قیمت بالایی دارد. با قیمت کمتر، می توانید یک لپ تاپ استوک hp را از فروشگاه اینترنتی به روز دیجی خریداری کنید. در حال حاضر، دیجی یک فروشگاه آنلاین است که انواع لپ تاپ های ذخیره سازی را ارائه می دهد. با توجه به قیمت بالای لپ تاپ ها، خرید لپ تاپ استوک انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. برای خرید انواع لپ تاپ استوک مانند لپ تاپ گیمینگ استوک، لپ تاپ استوک دیزاینر، لپ تاپ استوک Core i5، لپ تاپ استوک دل و سایر برندها و مدل های لپ تاپ می توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی استفاده کنید.

نحوه کارکرد کارت گرافیک اکسترنال

روش کار این دستگاه دور زدن محدودیت های کارت گرافیک داخلی کامپیوتر شما است. این کارت از طریق یک رابط پرسرعت مانند Thunderbolt 3 یا USB-C به رایانه شما متصل می شود و یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) اختصاصی با منبع تغذیه مستقل در اختیار شما قرار می دهد.

کاربرد و نحوه استفاده از کارت گرافیک خارجی

کاربرد و نحوه استفاده از کارت گرافیک خارجی

کارت گرافیک خارجی کارت گرافیکی مانند کارت گرافیک ایسوس و سایر برند ها است که خارج از سیستم نصب شده و از طریق پورت های مخصوص به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می شود. به عبارت دیگر، این کارت گرافیک ها برای کسانی که نمی خواهند سیستم خود را ارتقا دهند و در عین حال یک کارت گرافیک قدرتمند می خواهند، گزینه بسیار مناسبی هستند. یک کارت گرافیک اکسترنال مانند کارت داخلی کار می کند، اما کارت خارجی به شما امکان می دهد از آن در لپ تاپ یا رایانه شخصی استفاده کنید. کارت های گرافیک خارجی دارای یک رابط سخت افزاری سازگار هستند که پیکربندی و استفاده از آن آسان است.

در بیشتر موارد، یک GPU به یک داک متصل است. یک داک GPU خارجی یک پورت PCIe برای کارت گرافیک و یک کابل Thunderbolt یا USB-C برای اتصال به رایانه شما دارد. وقتی این را تنظیم کردید، کامپیوتر شما درخواست‌های گرافیکی را به جای GPU پیش‌فرض که همراه با رایانه شما ارائه می‌شود، به GPU خارجی هدایت می‌کند. این فرآیند به شما عملکرد گرافیکی بهتری می دهد زیرا لپ تاپ ها معمولاً قدرت پردازش گرافیکی زیادی ندارند. استفاده از یک کارت بزرگتر و قدرتمندتر، عملکرد گرافیکی بهتری به شما می دهد.

ابتدا باید بدانیم چه زمانی می‌توانید از کارت گرافیک خارجی برای استفاده در لپ‌تاپ استفاده کنید. برخی از لپ تاپ ها پیکربندی مناسبی دارند و به ویژه از پردازنده قدرتمند، رم زیاد و صفحه نمایش خوب بهره می برند. اما آنها یک کارت گرافیک ضعیف یا یکپارچه مثل کارت گرافیک ۴ گیگ ایسوس دارند. در چنین لپ تاپ هایی بسته به کانفیگ مناسب با خرید و نصب کارت گرافیک اکسترنال می توانید از مزایای گرافیکی شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

برای اتصال کارت گرافیک اکسترنال از پورت USB نوع c استفاده می شود، البته لازم به ذکر است که پورت مورد نظر باید از تکنولوژی Thunderbolt 3 باشد. تاندربولت ۱ و ۲ کندتر از تاندربولت ۳ هستند وقتی بخواهیم یک کارت گرافیک نسل جدید را با این پورت وصل کنیم دچار مشکل می شویم.

دلیل این مشکل این است که کارت های گرافیک نسل جدید برای انتقال سریع اطلاعات به CPU به پهنای باند سریع نیاز دارند. بنابراین برای اتصال بهینه یک کارت گرافیک خارجی به یک پورت سریع نیاز داریم که Thunderbolt 3 این مشکل را با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه حل می کند.

مزایا و معایب کارت گرافیک های اکسترنال

مزایا و معایب کارت گرافیک های اکسترنال

مطلب پیشنهادی : ماوس با سیم یا بی سیم

کارت های گرافیک اکسترنال (eGPU) مزایای زیادی دارند. این کارت‌ها صدایی عالی دارند و به شما امکان می‌دهند گرافیک باکیفیت را روی لپ‌تاپ خود دریافت کنید، به این معنی که برای بازی با کیفیت بالا فقط به یک کامپیوتر نیاز دارید. ممکن است نیاز به تماشای ویدیوهای ۴K یا اجرای بازی های گرافیکی داشته باشید. eGPU این گرافیک های لازم را فراهم می کند. هدف اصلی از داشتن یک GPU خارجی بهبود عملکرد گرافیکی رایانه شخصی یا لپ تاپ شما است و تقریباً مانند آنچه یک لپ تاپ بازی ارائه می دهد کار می کند و یک صفحه نمایش گرافیکی قدرتمند به شما ارائه می دهد.

 

پس از نصب درایورها و تمامی برنامه های لازم، کامپیوتر به جای کارت گرافیک یکپارچه، گرافیک را به پردازنده گرافیکی خارجی هدایت می کند که از معایب این کارت ها است. کارت‌های گرافیک خارجی عملکردی مشابه کارت‌های گرافیکی یکپارچه در ریگ شما ندارند و می‌توانند تا ۱۵ درصد عملکرد را در مقایسه با کارت‌های داخلی از دست بدهند. این به این دلیل است که شما مستقیماً به مادربرد متصل نیستید. به طور کلی کارت گرافیک برای کسانی که کامپیوترشان از کارت داخلی پشتیبانی نمی کند انتخاب بسیار خوبی است. با توجه به کاهش عملکرد، کارت گرافیک شما سریعتر از پیش فرض رایانه شما خواهد بود.

جمع بندی

همانطور که در سراسر مقاله ذکر شد، یکی از راه‌های تقویت و بهبود رایانه، استفاده از کارت‌های گرافیک خارجی است. معمولا از کارت های خارجی در لپ تاپ هایی با کارایی بالا و کارت گرافیک پایین استفاده می شود. برای استفاده از کارت‌های گرافیک خارجی به تعدادی دستگاه و اتصال نیاز است. این ابزارها شامل کارت گرافیک، سیگنال مخصوص، برخی کابل ها و دستگاه های اتصال است. در این مقاله سعی کرده ایم هر آنچه که در مورد کارت گرافیک های اکسترنال باید بدانید را به صورت قابل فهم توضیح دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *