به دلیل نوسانات قیمت دلار لطفا قبل از خرید تماس بگیرید

فروشگاه اینترنتی ای بای

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۴ برای کاربری های مختلف

بهترین لپ تاپ ایسوس
در این مطلب می‌خوانید:

ایسوس همواره محصولات زیادی را در لیست بهترین لپ تاپ های بازار دارد و گزینه های مناسبی را در بازه های قیمتی مختلف به کاربران ارائه می دهد. بهترین لپ تاپ های ایسوس را می توان بین سری های مختلف از ZenBook و ROG گرفته تا Studiobook و Vivobook پیدا کرد. لپ‌تاپ‌ها برای مصارف مختلف از جمله روزمره، بازی، مهندسی و طراحی راه‌اندازی شدند.

ایسوس یکی از آن تولیدکنندگانی است که خلاقیت و نوآوری را جزء اصلی محصولات خود می داند و ما همیشه شاهد طراحی های جذاب و جالب محصولات از سمت این برند تایوانی بوده ایم. ایسوس توجه زیادی به طراحی محصولات خود داشته است و اکثر محصولات خود را نه تنها از نظر ظاهری ، بلکه در بخش سخت افزاری نیز نسبت به رقبا برتری می دهد. صفحه نمایش، بلندگوها، تاچ پد و کیبورد از جمله قطعاتی هستند که می توانید از ایسوس بیشتر انتظار داشته باشید. البته استفاده از جدیدترین پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی در کنار کیفیت ساخت خوب و طراحی زیبا، کار را برای رقبایی مانند لنوو، اچ‌پی، دل و ایسر سخت کرده است.

در مجموع انتخاب بهترین لپ تاپ های ایسوس در میان محصولات متعدد و متنوع کار ساده ای نیست. در این مقاله شما را با بهترین لپ تاپ های ایسوس موجود در بازار در رده های قیمتی مختلف و برای استفاده روزمره، بازی و مهندسی آشنا می کنیم.

انواع سری لپ تاپ ایسوس برای کاربری های مختلف

لپ تاپ از سری ویووبوک (Vivobook) ایسوس

لپ تاپ های سری Vivobook ایسوس یکی از محصولات مهم و اصلی این شرکت است که بر تمرکز آن عموم مردم هستند. این سری از لپ تاپ ها برای کارهای خانگی، اداری و دانشجویی مناسب است. تمرکز اصلی در ساخت این لپ تاپ ها تولید محتوا در زمینه های مختلف است. به همین دلیل، این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند عرضه نمی‌شوند، اما نسبت به پولی که برایشان می‌پردازید، ارزش بالایی دارند. لپ تاپ های سری Vivobook ایسوس را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

  • VivoBook
  • VivoBook S
  • VivoBook Pro
  • VivoBook Flip

سری لپ تاپ asus vivobook یکی از پرچمداران این طیف است. این محصولات برای مصارف خانگی طراحی شده اند و همچنین با ویندوز ۱۰ نسخه خانگی عرضه می شوند. مدل های پایه لپ تاپ های سری Vivobook در سایزهای ۱۴، ۱۵.۶ یا ۱۷.۳ اینچی موجود هستند.

شایان ذکر است که این لپ‌تاپ‌ها را می‌توان با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل یا پردازنده‌های سری Ryzen 5000 خریداری کرد، حتی برخی از این مدل‌ها با کارت‌های گرافیک پایین‌تر از Nvidia و AMD عرضه می‌شوند. برخی از این مدل ها دارای ویژگی های دیگری مانند حسگر اثر انگشت و Windows Hello هستند.

لپ تاپ سری S ایسوس

نوت بوک های سری S ایسوس از جمله محصولات رده بالای سری vivobook هستند. این لپ‌تاپ‌ها برای کارهای خانگی، اداری و دانشجویان مناسب هستند. این لپ تاپ ها طراحی جذابی دارند و با بهترین سخت افزارهای موجود در بازار عرضه می شوند. لپ تاپ های سری S ایسوس با آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز قابل تهیه است. این لپ تاپ ها در سایزهای ۱۳.۳ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵.۶ اینچی عرضه می شوند. لپ تاپ ایسوس Vivobook S13 یکی از بهترین های این سری محسوب می شود.

شما می توانید لپ تاپ های ایسوس را با حداکثر پردازنده اینتل نسل ۱۱ و پردازنده Ryzen 5000 خریداری کنید. می توانید این لپ تاپ ها را با کارت های گرافیک ارزان قیمت Nvidia و AMD خریداری کنید. پورت های USB-C و قطعات سخت افزاری میان رده عملکرد فوق العاده ای به این سری بخشیده اند.

نوت بوک های سری Pro ایسوس

سری Pro کامپیوترهای Vivobook در محصولات فوق ذکر شده است. این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی نیز در بازار موجود است اما اطلاعاتی از مدل جدید این لپ تاپ در دست نیست. جدیدترین مدل این لپ تاپ با پردازنده نسل نهم اینتل و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 وارد بازار شده است. برخی از مدل های این لپ تاپ از صفحه نمایش ۴K با نرخ تازه سازی تا ۱۲۰ هرتز استفاده می کنند.

نوت بوک های سری VivoBook Flip

VivoBook

از دیگر لپ تاپ های سری Vivobook ایسوس می توان به سری FLIP اشاره کرد. سری فیلیپ از سری Vivobook ایسوس به این معنی است که کاربران می توانند صفحه نمایش را ۳۶۰ درجه بچرخانند و از صفحه نمایش به عنوان تبلت استفاده کنند. اگر به دنبال محصولی هستید که هم لپ تاپ و هم تبلت باشد، سری فیلیپ ویووبوک هر دو را به شما پیشنهاد می کند. سری فیلیپس با ۱۱.۶ و ۱۴ اینچ وارد بازار شده است. از نظر سخت افزاری، می توانید سری فیلیپ را با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 یا AMD Ryzen 5000 خریداری کنید. محصولات فیلیپ در رده محصولات متوسط ​​قرار دارند.

لپ تاپ ایسوس Zenbook

لپ تاپ ASUS Zenbook یکی از محصولات اصلی برند ایسوس است و افراد زیادی این سری را خریداری می کنند. این محصولات نه تنها بسیار مجلل ساخته شده اند، بلکه بسیار سبک و باریک هستند و محدوده تعادل مناسبی بین قدرت، عملکرد و زیبایی ایجاد کرده است. لپ تاپ های ZenBook ایسوس در سری میان رده و رده بالا قرار می گیرند.

 

لپ تاپ ایسوس سری کروم بوک (ChromeBook)

سری لپ‌تاپ‌های کروم بوک ایسوس چندین سال است که وجود دارند. کروم بوک های ایسوس بسیار مقرون به صرفه هستند و برای فعالیت های دانشجویی مناسب ترند. لپ تاپ های سری کروم بوک ایسوس در سایزهای ۱۱.۶، ۱۲ و ۱۵.۶ اینچی موجود هستند. تمامی این مدل ها دارای مدل فلیپ هستند و به راحتی نقش تبلت را ایفا می کنند.

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک ایسوس را می‌توان با پردازنده‌های Celeron، Pentium و حتی نسل یازدهم اینتل Core i7 و AMD Ryzen 5000 خریداری کرد.

برای مطالعه: راهنمای خرید سیستم گیمینگ

لپ تاپ های سری ExpertBook ایسوس

ایسوس لپ تاپ های سری ExpertBook را برای فعالیت های تجاری می سازد و سعی دارد این محصول را برای فعالیت های مختلف مناسب سازد. همچنین این مدل از لپ تاپ ایسوس از استانداردهای نظامی بهره می برد و به همین دلیل مقاومت بالایی دارد. این لپ تاپ ها را می توان با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 نیز خریداری کرد.

 

لپ تاپ سری ProArt Studiobook ایسوس

سری لپ‌تاپ‌های Asus ProArt Studiobook برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده‌اند و لپ‌تاپ‌های سطح بالایی محسوب می‌شوند. این سری از لپ تاپ ها محتوای متنوعی را به صورت ویژه برای افراد تولید می کند. لپ تاپ های سری ProArt Studiobook ایسوس را می توان در اندازه های ۱۵.۶-۱۷ اینچی خریداری کرد. البته این لپ تاپ ها فقط با پردازنده های اینتل وارد بازار شدند و می توانید با کارت های گرافیک RTX 2060 یا Quadro RTX 3000 یا Quadro RTX 5000 یا Quadro RTX 6000 آن ها را خریداری کنید. نمایشگر این محصول ممکن است دارای رزولوشن ۴K باشد.

 

لپ تاپ سری rog ایسوس

rog ایسوس

لپ تاپ های سری ROG ایسوس از جمله محصولات گیمینگ ایسوس هستند. اگر لپ تاپ ایسوس مجهز به ROG یا Republic Of Gamers را مشاهده کردید به این معنی است که با یک محصول نسبتا قدرتمند مناسب برای انجام بازی های مختلف روبرو هستید. این لپ تاپ ها دارای امکانات ویژه ای برای گیمرها هستند و بازی ها را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا می کنند.

لپ تاپ سری TUF ایسوس

لپ تاپ های گیمینگ Tuf متعلق به سری بازی های ایسوس هستند. TUF یا The Ultimate Force برای تماشای بازی های ویدیویی مورد علاقه شما در بالاترین تنظیمات گرافیکی طراحی شده است. این محصولات قطعا توجه گیمرها را به خود جلب خواهند کرد.

بهترین لپ تاپ ایسوس برای گیمینگ

لپ‌تاپ‌ گیمینگ ایسوس طراحی متفاوتی نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی دارند و صادقانه بگوییم، بیشتر این لپ‌تاپ‌ها ارزان نیستند. در طراحی لپ تاپ از نورپردازی RGB استفاده می شود که یکی از تفاوت های لپ تاپ گیمینگ با معمولی است.

از طرف دیگر تفاوت لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی در این است که لپ تاپ گیمینگ دارای فن های قدرتمندی است تا دمای لپ تاپ را در حین انجام بازی ها پایین نگه دارد. علاوه بر این تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این نوع لپ تاپ بسیار مهم است. زیرا روان بودن بازی یکی از دغدغه های اصلی هر گیمر است.

لپ تاپ های مخصوص بازی از دسته لپ تاپ های بسیار محبوب و پرفروش هستند که نه تنها گیمرها بلکه تمامی کاربرانی که خواهان یک لپ تاپ قدرتمند هستند را به خود جلب کرده اند. لپ تاپ های گیمینگ معمولا سخت افزار قدرتمندی دارند و صفحه نمایش آنها معمولا مشخصات بهتری نسبت به صفحه نمایش لپ تاپ های معمولی دارد.

یکی از بهترین برندهای لپ تاپ دنیا بدون شک ایسوس است و لپ تاپ های گیمینگ ایسوس را لپ تاپ های گیمینگ ROG و TUF می نامند.

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کار دانشجویی

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کار دانشجویی

متأسفانه لپ تاپ دیگر کالایی نیست که بتوان آن را به راحتی خریداری کرد حالا در خوشبینانه ترین حالت برای خرید یک لپ تاپ جدید باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. در چنین شرایطی، دانش‌آموزان گروهی هستند که با بیشترین مشکلات روبرو هستند. کسانی که به دلیل وضعیت تحصیلی خود نیاز به تهیه لپ تاپ دارند. اما اکثر آنها توان خرید چند ده میلیون تومانی لپ تاپ مناسب را ندارند

اوضاع آشفته بازار ما را مجبور کرد تا راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های دانشجویی را ارائه دهیم تا بتوانید بهترین لپتاپ را با کمترین قیمت تهیه کنید. اما فراموش نکنید که در شرایطی که قیمت یک لپ‌تاپ معمولی از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرده است، اصطلاح “لپ‌تاپ ارزان” به معنای دستگاهی با قیمت ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

لپ تاپ های مقرون به صرفه برای استفاده منظم مانند گشت و گذار در اینترنت، کار با نرم افزارهای آفیس، ویرایش تصاویر سبک، تماشای فیلم و لذت بردن از موسیقی استفاده می شوند. در حالی که امکان اجرای نرم افزارهای مهندسی نه چندان سنگین وجود دارد، نباید انتظار اجرای سریع و روان پروژه های سنگین را داشته باشید. حتی با بودجه ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان، می توانید لپ تاپ هایی را بیابید که برای برنامه های گرافیکی و ویرایشی سنگین و حتی بازی مناسب هستند. با توجه به کاربردهای فوق به نکات زیر توجه فرمایید:

CPU مهمترین عامل در خرید لپ تاپ است. ابتدا پردازنده را انتخاب کنید و سپس لپ تاپ های مناسب خود را بر اساس آن پیدا کنید. با وجود گزینه های ارزان قیمت با پردازنده های Celeron و Pentium، توصیه ما حداقل مدل هایی با پردازنده Core i3 است تا در صورت نیاز به آیتم های پردازشی قدرتمندتری در آینده، با مشکل بزرگی مواجه نشوید.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید لپ تاپ برای دانشجویان، پردازنده گرافیکی (GPU) است.اگر در رشته معماری تحصیل می کنید مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و سایر رشته‌هایی که ممکن است شامل نرم‌افزار مدل‌سازی و رندر سه‌بعدی باشد، باید لپ‌تاپ با یک GPU مجزا انتخاب کنید و قطعا پردازنده گرافیکی یکپارچه جواب کار را نمیدهد.

حافظه SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر دارد. با توجه به عدم وجود SSD و استفاده از هارد دیسک های استاندارد در برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت، اکیداً توصیه می کنیم پس از خرید لپ تاپ، SSD اضافه کرده و هارد دیسک را تعویض کنید.حتی ارائه یک حافظه SSD با ظرفیت بسیار کم برای ویندوز و نرم افزارهای اولیه می تواند سرعت لپ تاپ شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

توصیه می کنیم دستگاه های مجهز به حداقل ۸ گیگابایت رم را انتخاب کنید. اگر بودجه زیادی ندارید، می توانید مدل رم ۴ گیگابایتی را خریداری کنید تا در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر اضافه کنید.

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کار گرافیکی و تدوین

اگر کار شما ویرایش ویدئو است یا می خواهید این کار را به صورت حرفه ای شروع کنید، حتما می دانید که برنامه هایی مانند پریمیر و افترافکت از مهمترین ابزارهای کار شما خواهند بود. این اپلیکیشن ها برای اجرا و اجرای خوب نیاز به قدرت سخت افزاری زیادی دارند، بنابراین نمی توانید لپ تاپ ضعیفی را برای این کار انتخاب کنید.

طراحان گرافیک معمولا از ابزارهایی مانند Photoshop، Adobe Illustrator و Figma یا After Effects استفاده می کنند، این ابزارها ابتدا به یک پردازنده قدرتمند و سپس رم با ظرفیت بالا و در نهایت گرافیک قدرتمند نیاز دارند. از طرفی برای افرادی که در زمینه گرافیک فعالیت می کنند، پوشش فضاهای رنگی و دقت نمایش رنگی نیز بسیار مهم است.

در راهنمای خرید پیش رو سعی کردیم مدل هایی را برای طراحان گرافیک با پردازنده های مدرن، حداقل ۱۶ گیگابایت رم و صفحه نمایش هایی با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگ sRGB یا بالاتر ارائه کنیم.

افرادی که در زمینه ویرایش ویدیو فعالیت می کنند از ابزارهایی مانند نرم افزار Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro یا DaVinci استفاده می کنند. برای این دسته از افراد قدرت پردازنده و ظرفیت رم در کنار دقت و روشنایی نمایشگر بسیار مهم است. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی نیز نقش برجسته ای به عنوان یک شتاب دهنده در پیاده سازی افکت های گرافیکی و خروجی گرفتن از پروژه ها ایفا می کند.

شاید تفاوت اصلی بین طراحی گرافیکی و ویرایش ویدیو را بتوان در وابستگی کمتر ابزارهای طراحی گرافیک به قدرت پردازنده های گرافیکی (به ویژه برای مبتدیان) دانست. بنابراین، در عمل برای کاربران حرفه ای تر که روی پروژه های سنگین کار می کنند، می توان مدل های مشابهی را برای هر دو نوع طراحی گرافیکی و ویرایش ویدیو ارائه داد.

بهترین لپتاپ ایسوس برای کار مدیریتی

بهترین لپتاپ ایسوس برای کار مدیریتی

گروهی از کاربران هستند که برای انجام کارهای خود نیاز به لپ تاپ دارند. چنین افرادی معمولاً یا کارمندان اداری یا مدیران سازمان هستند، برای بهره وری بیشتر در سیستم کاری باید بهترین لپ تاپ مدیریتی را داشته باشند. این محصول در دسته لپ تاپ مدیریتی قرار دارد و مدل های متنوعی از برندهای مختلف در بازار وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود پیدا کنید.

از آنجایی که این لپ تاپ ها برای کار استفاده می شوند و این روزها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند، باید ایمن و حمل آسان باشند. بنابراین، ما قطعا به سراغ لپ تاپ های بادوام و قدرتمند می رویم.

هر ساله شاهد ورود ده‌ها لپ‌تاپ مدیریتی به بازار هستیم و مدل‌هایی وجود دارند که عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. فاکتور قیمت لپ تاپ نیز بسیار مهم است و کاربران می توانند در هنگام خرید به آن توجه کنند. هر یک از این لپ تاپ ها می توانند ترکیبی عالی از راحتی، عملکرد و عمر باتری را به شما ارائه دهند.

امنیت و دوام لپ تاپ ها نیز مهم است و ما به دنبال گزینه هایی خواهیم بود که در آزمایشات خود را ثابت کرده اند. لپ تاپ های اجرایی اغلب دارای حسگر اثر انگشت، دوربین های IR و تراشه های امنیتی خوب هستند و به دلیل حساسیت فرآیندهای فعالیت کاربرانشان، سازندگان به چنین عواملی توجه می کنند.

بسیاری از این لپ‌تاپ‌ها با دوام نظامی به بازار عرضه می‌شوند و ما حتی شاهد مدل‌های جدیدتری هستیم که از نوارهای لغزنده و صفحه‌نمایش وب‌کم با فیلترهای داخلی استفاده می‌کنند. چنین لپ تاپ هایی می توانند اولین انتخاب ما برای خرید باشند، اما باید همیشه به برند سازنده توجه کنیم و ببینیم چه سابقه ای در طراحی و ساخت چنین لپ تاپ هایی دارد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین لپ تاپ های ایسوس در کاربری ها مختلف مثل گیم، تدوین و ادیت فیلم، امور گرافیکی، امور دانشجویی و لپ تاپ های مدیریتی را به شما معرفی کنیم. درصورتی که قصد خرید لپ تاپ مورد نظرتون را داشتید حتما از این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ایسوس استفاده کنید و با مشاوران ای بای تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *