فردا را امروز خرید کنید:دیجیتال به سبک ما!

فروشگاه اینترنتی ای بای

آموزش نحوه بوت کردن لپ تاپ ایسوس

بوت کردن لپ تاپ ایسوس
در این مطلب می‌خوانید:

نحوه بوت کردن لپتاپ های ایسوس با توجه به مدل های مختلف آن با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به آنها می پردازیم :

راه اندازی لپ تاپ ایسوس x550

اگر مدل لپ تاپ شما ASUS x550 است و در تنظیمات بوت آن مشکل دارید، می توانید به راحتی تنظیمات بایوس را ریست کنید. برای این کار باید از کلید F9 در قسمت Setup Bios استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از کلید esc وارد منوی Boot شوید و سیستم خود را از DVD بوت کنید.

 

راه اندازی لپ تاپ ایسوس X541

انجام فرآیند بوت در لپ تاپ ایسوس X541 مشابه دیگر مدل های این دستگاه است. البته بسیاری از کاربران هنگام بوت شدن این مدل لپ تاپ و نصب ویندوز در آن با مشکل مواجه می شوند. اگر قصد نصب ویندوز در محصولاتی از این نوع را دارید، می توانید ویندوز را از طریق DVD یا حتی USB نصب کنید.

 

راه اندازی لپ تاپ ایسوس X555L

برای وارد شدن به تنظیمات بوت لپ تاپ ایسوس X555L مانند لپ تاپ لنوو ، ابتدا باید سیستم را خاموش کنید و به محض بوت شدن، کلید ESC را چندبار فشار دهید. در این صورت صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که شما را به تنظیمات بایوس و بوت راهنمایی می کند. در بسیاری از لپ تاپ ها استفاده از کلید F12 به جای کلید ESC توصیه می شود.

نحوه بوت کردن لپتاپ ایسوس برای نصب ویندوز

نحوه بوت کردن لپتاپ ایسوس برای نصب ویندوز

در صورت نیاز به خرید لپ تاپ ایسوس و تعمیر لپ تاپ ایسوس و خدماتی مانند تعمیر آل این وان ایسوس، تعمیر لپ تاپ ایسوس، تعمیر موبایل ایسوس، تعمیر سرور ایسوس، تعمیر لپ تاپ ایسوس و …با کارشناسان ما در بازارهای ایسوس تماس بگیرید.

گاهی اوقات اولویت ها اشتباه است. بنابراین فلش روشن نمی شود، بهتر است. مطمئن شوید که پورت های USB لپ تاپ در شرایط خوبی هستند. گاهی اوقات فایل ها ناقص هستند و ممکن است فرآیند بوت لپ تاپ به درستی انجام نشود. برای اطمینان از این موضوع، بهتر است فایل ها را دوباره به درایو فلش کپی کنید.

 

برخی از کاربران از خطای Restart و Select هنگام راه اندازی لپ تاپ ایسوس برای نصب ویندوز شکایت دارند. برخی از اقداماتی که می تواند به حل این مشکل کمک کند شامل به روز رسانی لپ تاپ ایسوس، تمیز کردن رم، تعمیر منبع تغذیه و تغییر تنظیمات بایوس لپ تاپ است.

 

گزینه امنیتی را برای پیکربندی راه اندازی لپ تاپ ایسوس پیدا کرده و وارد کنید. سپس گزینه Secure Boot را پیدا کرده و آن را غیرفعال کنید. سپس گزینه boot را پیدا کنید و CSM را راه اندازی کنید و آن را فعال کنید. در نهایت ESC را فشار داده و در پنجره ذخیره گزینه Yes را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند. در این مرحله پیکربندی بایوس مادربرد کامل می شود.

 

انواع  روش های بوت کردن لپتاپ ایسوس

این مورد نیز در سری های مختلف متفاوت عمل میکند که در ادامه به راهنمای هر یک از سری ها می پردازیم :

سری ZENBOOK

 

بدون شک یکی از بزرگترین و بهترین سری لپ تاپ های ایسوس و همچنین یکی از ساده ترین لپ تاپ های ایسوس برای اجرا، سری Zenbook است. این سری با طراحی باریک، سبک، مدرن و ظریف یکی از سری های محبوب بازار است و می توان آن را جدی ترین رقیب سری مک بوک اپل دانست.

 

سیری ROG / TUF

 

سری های ROG (Republic of Gamers) و TUF (نیروی نهایی) برای ساخت بهترین بازی های گرافیکی جهان طراحی شده اند. از ویژگی های این دو سری می توان به کارت گرافیک های قدرتمند و بادوام و کیبوردهای RGB اشاره کرد. همه این موارد دست به دست هم می دهند تا تجربه ای منحصر به فرد برای بازیکنان ایجاد کنند.

 

سری VIVOBook

 

سری‌های نوت‌بوک مانند سری ZenBook، طراحی درخشان و جذابی دارند و هدف اصلی از ساخت آن‌ها ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای افرادی است که اغلب به سفر و کار می‌پردازند. این سری ها عموماً محصولات ارزان قیمت محسوب می شوند و برای استفاده عمومی و فعالیت های روزانه ساخته شده اند.

 

سری ExpertBook

 

کارشناسان سری لپ‌تاپ‌های Asus ExpertBook را لقب استادان قدرتمند فناوری می‌نامند، این سری ترکیب جذاب طراحی سبک و زیبا همراه با باتری‌های قدرتمند با دوام را به اصلی‌ترین امتیاز خود تبدیل کرده است و این دو به لطف مقالات، آن را کاربران زیادی را در سراسر جهان جذب کرده است و معمولا بسیاری از کاربران سری ایسوس سری ExpertBook را در سبد خرید خود قرار می دهند.

 

سری Chromebook

 

رایانه های این سری سیستم عامل کروم را اجرا می کنند و به راحتی فایل ها و اطلاعات کاربر را در فضای ابری ذخیره می کنند.

 

سری StudioBook

 

این دسته معمولاً برای فعالیت ها و کارهای هنری استفاده می شود. تجهیزات این سری یکی از بهترین انتخاب ها برای عملکردهای نمایشگر و گرافیکی است.

حل مشکلات بوت لپ تاپ ایسوس

حل مشکلات بوت لپ تاپ ایسوس

Windows Safe Mode را فعال کنید

 

Safe Mode یکی از ویژگی های سیستم عامل ویندوز است که با استفاده از آن می توان بسیاری از مشکلات سیستم را برطرف کرد. با استفاده از این قابلیت، ویندوز از نرم افزار در سطح پایین تری استفاده می کند. در نتیجه، این می تواند مشکل لپ تاپ شما را برطرف کند.

 

بررسی ویندوز

 

اگر در فرآیند بوت لپ تاپ مشکلی وجود داشت، اولین قدم اسکن ویندوز است. این کار را با یک آنتی ویروس قوی و با کیفیت انجام دهید تا تمام اجزای آن به طور کامل اسکن شوند.

 

دستگاه های USB را جدا کنید

 

اگر لپ تاپ شما پس از نصب یا به روز رسانی ویندوز ۱۰ بوت نمی شود، اشکالی ندارد که دستگاه های USB را از آن جدا کنید. به خصوص اگر لپ تاپ شما قدیمی است و به تازگی ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کرده اید، احتمال بروز چنین مشکلی وجود دارد. زیرا ممکن است دستگاه های جانبی با ویندوز جدید سازگار نباشند و از بوت شدن صحیح و روان سیستم جلوگیری کنند.

 

فست بوت را غیرفعال کنید

 

بوت سریع بخشی از تنظیمات BIOS یا UEFI است که به برنامه اجازه می دهد تا عملکرد ویندوز را افزایش دهد. با غیرفعال کردن این قابلیت می توانید مشکلاتی مانند روشن نشدن لپ تاپ را برطرف کنید. Delete را فشار دهید تا وارد BIOS/UEFI شوید. سپس در تب Advanced گزینه Fast Boot را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید تا مشکل بوت نشدن ویندوز لپ تاپ شما حل شود.

 

بررسی یا تعمیر باتری لپ تاپ

 

همانطور که قبلا ذکر کردیم، به ندرت پیش می آید که لپ تاپ به دلیل مشکلات نرم افزاری بوت نشود. اما اگر با روش های قبلی مشکل حل نشد باتری را چک کنید. گاهی اوقات مشکل باتری می تواند از بوت شدن ویندوز جلوگیری کند یا در فرآیند بوت اختلال ایجاد کند. برای تست باتری لپ تاپ را با یک شارژر متفاوت شارژ کنید. در غیر این صورت، در صورت امکان، باتری را از دستگاه خارج کنید، دستگاه را به منبع برق وصل کنید و ببینید آیا ویندوز مجدداً راه اندازی می شود یا خیر.

برای مطالعه: DLSS چیست

نکات ایمنی برای بوت کردن لپتاپ ایسوس

نکات ایمنی برای بوت کردن لپتاپ ایسوس

قبل از راه اندازی لپ تاپ ایسوس، نکات ایمنی زیر را بررسی کنید:

مطمئن شوید که CD/DVD یا درایو فلش حاوی سیستم عامل شما باشد.

قبل از هر گونه تغییر، تنظیمات پیش فرض را یادداشت کنید تا در صورت لزوم بتوانید به حالت اولیه برگردید.

از تغییر تنظیمات پیشرفته خودداری کنید مگر اینکه آنها را بشناسید.

جمع بندی

درکل به دلیل وجود محیط بایوس ایسوس که بسیار محیطی کاربردی است و کار کردن با آن آسان است بوت کردن آن نیز مشکل بزرگی نیست و با مطالعه این مقاله می توانید به راحتی آن را انجام دهید .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *