به دلیل نوسانات قیمت دلار لطفا قبل از خرید تماس بگیرید

فروشگاه اینترنتی ای بای

تفاوت پارت نامبرهای آیفون

تفاوت پارت نامبرهای آیفون
در این مطلب می‌خوانید:

تفاوت پارت نامبرهای آیفون | بررسی کلی پارت نامبرهای آیفون

تفاوت پارت نامبرهای آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر را بخریم؟ یکی از سوالات متداول شما عزیزان در هنگام خرید گوشی اپل، این است که کدام پارت نامبر بهتر است؟ خرید گوشی ایفون با پارت نامبر zaa بهتر است یا خرید گوشی اپل با پارت نامبر CH ؟ اصلا چه تفاوتی باهم دارند؟ سلام همراهان همیشگی به مجله ای بای خوش آمدید. امروز میخواهیم باهم به بررسی پارت نامبر های آیفون بپردازیم. پس مثل همیشه با ای بای همراه باشید .

تفاوت پارت نامبرهای آیفون
تفاوت پارت نامبرهای آیفون

پارت نامبر آیفون چیست؟

شرکت اپل طبق یکسری قوانین از پیش تعیین شده، برای هر کشوری که گوشی های آیفون را سفارش میدهند، نامبر های مختلفی از یک گوشی را تولید میکند.به عبارتی Part number تعیین کننده مقصد دستگاه تولید شده اپل است.

مثلا آیفون هایی که به سفارش کشور چین تولید شده اند، با پارت نامبر چین (CH/A) شناخته میشوند. اما این نکته را در همین اول مقاله در نظر داشته باشید که پارت نامبر های مختلف گوشی های آیفون، کوچک ترین تفاوتی در کیفیت تولید با هم نداشته و تمامی گوشی های اپل بر اساس کنترل کیفی و استاندارد یکسان اپل تولید و عرضه میشوند. نه فقط آیفون بلکه تمام محصولات اپل با کنترل استاندارد تولید روبرو هستند. مگر اینکه از محصولات کپی مانند ایرپاد های تقلبی استفاده کنید که قیمت پایین تری دارند. پیشنهاد ما به شما ایرپاد ریزر است که همزمان با کیفیت بالا قیمت بهتری از ایرپادهای اپل دارد.

پارت نامبر آیفون چیست؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ پارت نامبر LLA

نحوه تشخیص تفاوت پارت نامبرهای آیفون

پارت نامبر گوشی آیفون چیست؟

حتی افرادی که پیش‌تر خرید گوشی اپل را انجام داده اند، حتما با این سوال برخورد کرده اند. همه‌ی ما از شرکت اپل به عنوان یک برند پرقدرت آمریکایی یاد میکنیم و مطمئن هستیم که گوشی‌ های اپل اصالت آمریکایی دارند، اما مسئله اصلی اینجاست که” آیا گوشی‌ها اپل در آمریکا ” ساخته می‌شوند؟

باید به شما بگویم که پاسخ این سوال منفی است. با این حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت آیفون lla با پارت نامبرهای دیگر چیست؟ حتما خیلی جاها در پاسخ به سوالتان گفته باشند که برای خرید گوشی‌ ایفون تولید شده در کارخانه‌ی مرجع اپل (یعنی کشور آمریکا) باید حتما پارت نامبر LLA خریداری کنید. در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است.

اصلی‌ترین تفاوت دو سیم کارت بودن بعضی پارت نامبرها :

آیفون‌هایی که از ۲۰۱۸ به بعد ساخته شده اند،  از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. که معمولاً در تمامی پارت نامبرها، یک سیم‌ کارت فیزیکی و یک سیم از نوع e-sim است.

درحالی که که آیفون‌ با پارت نامبر چین (CH)، آیفون پارت نامبر سنگاپور (ZA/A) و برخی  از کشورهای شرق آسیا دارای دو اسلات سیم‌ کارت هستند و شما می‌توانند از هر دو سیم‌ کارت استفاده کنند.

پارت نامبر ZA
پارت نامبر ZA
خرید آیفون با پارت نامبر CH
خرید آیفون با پارت نامبر CH

اما واقعیت پارت نامبر اپل چیست؟

اگر منظور شما از تولید، همان اسمبل ( یا مونتاژ کردن ) قطعات گوشی باشد، باید بگوییم که تمامی محصولات شرکت اپل از جمله گوشی های آیفون در دو کارخانه‌ی مطرح Foxconn و Pegatron تولید می‌شوند. اصالت و مدیریت هر دو شرکت برای کشور تایوان است و در کشور های دیگر مانند چین شعبه‌ دارند.

بیشتر محصولات کارخانه اپل که در بازار ایران نیز موجود هستند توسط کارخانه ‌ی شعبه‌ی چین Foxconn  منتاژ شده اند. به همین دلیل است که اگر شما به جعبه‌ی آیفون خود نگاه کنید، می‌بینید که در پشت جعبه نوشته شده :

“designed by apple in california – assembled in china”

به این معناست که: این دستگاه توسط  شرکت اپل در کالیفرنیا طراحی شده، اما در چین اسمبل و بسته‌بندی شده است.

گوشی آیفون پارت نامبر B
تفاوت پارت نامبرهای آیفون

چگونه پارت نامبر آیفون خود را تشخیص دهیم ؟

تمامی گوشی‌ های اپل، از یکسری شماره‌ مدل که شامل اعداد و حروف هستند، تشکیل شده ‌است. مثلا در شماره مدل GHJG2LL/A دو حرف انگلیسی که ما قبل / است، نشان دهنده کشوری است که این گوشی به سفارش آن تولید شده است.

برای مثال حروف LL/A نشان دهنده کشور آمریکا است. اگر تلفن همراه شما آیفون است و میخواهید بدانید پارت نامبر آیفون شما چیست، باید به مسیر Settings—>General—>About—> Model  مراجعه کرده و حروف قبل از علامت / را بررسی کنید. سپس طبق جدول زیر نامش را پیدا کرده و ببینید که پارت نامبر گوشی آیفون شما برای کجا است.

نحوه فهمیدن پارت نامبر آیفون
نحوه فهمیدن پارت نامبر آیفون
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *