تخفیف های ویژه ای بای را از دست ندهید!

فروشگاه اینترنتی ای بای

بررسی کارت گرافیکی Nvidia

بررسی کارت گرافیک Nvidia
در این مطلب می‌خوانید:
کارت گرافیک NVIDIA

بررسی کارت گرافیکی Nvidia

فروشگاه ای بای در این مقاله قصد دارد شما را با بهترین کمپانی تولید کننده (کارت گرافیکی NVIDIA) قدرتمند در بازار کامپیوتر که جزء یکی از نیازهای اصلی برای گیمرهای حرفه ای و گرافیست ها می باشد که در زمان رندرینگ سنگین حین بازی و کارهای گرافیکی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد . 

کارت های گرافیکی کمپانی NVIDIA امروزه در لپ تاپ ها و سیستم های کامپیوتری  حرفه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد و در حالت کلی دارای سه مدل  NVIDIA Quadro و NVIDIA GeForce و Nvidia Tesla دسته بندی می شود . یکی از اصلی ترین توانمندی های کمپانی انویدیا در صنعت  گیمینگ، انیمیشن سازی و هوش مصنوعی و صنعتی است که بخش بزرگی از بازار جهانی را در دست گرفته  است. 

تمام کارت گرافیکی NVIDIA  از پردازنده مرکزی GPGPU یا General Purpose GPU پشتیبانی می‌کند اما تمام  کارت های  گرافیکی  NVIDIA، کاربرد و قابلیت یکسانی دارند هر کدام برای کار خاصی طراحی و تولید شده اند . 

در سری کارت های گرافیکی nvidia از معماری‌های متفاوتی استفاده شده که جدیدترین آنها بهره گیری از فناوری معماری تورینگ است. فناوری تورینگ و کودا و پاسکال از جدیدترین فناوریهای است که کمپانی انویدیا به بازار جهانی عرضه کرده است.

کارت گرافیک سری NVIDIA

سری انواع کارت های گرافیکی کمپانی NVIDIA

سری  کارت های گرافیکی کمپانی  nvidia  به سه بخش تقسیم می‌شوند:

  1. انویدیا Quadro
  2. انویدیا Geforce
  3. انویدیا Tesla 

NVIDIA Quadro 

کارت گرافیکی حرفه‌ای کوادرو (Quadro) در زمینه مهندسی، پزشکی، معماری و رسانه‌ای به کار می رود. این سری کارت گرافیک بر پایه قدرت پردازش سریع و فناوری (Kepler) ساخته شده‌اند.

این سری از کارت های گرافیکی Quadro به دو بخش کاملاً مجزا تقسیم می‌شوند. بخش اول کارت‌های گرافیکی سری Quadro FX هستند که دارای پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند برای اجرای نرم‌افزارهای طراحی سنگین هستند و بخش دوم کارت‌های گرافیکی سری Quadro NVS است که در زمینه رسانه ای و سیستم‌هایی که دارای چندین خروجی نمایشگر به هم پیوسته نیاز دارند ساخته و طراحی شده‌ است . 

نقاط قوت سری کارت های گرافیکی انویدیا کوادرو

رندر کردن کارهای سنگین طراحی : کارت های گرافیکی سری Quadro برای کارهای خیلی خاصی در رندرگیری، طراحی و ساخته شده‌اند مانند طراحی اتوکد و رندرینگ سنگین حرفه‌ای ویدئویی استفاده می شود . 

پردازش‌های قدرتمند دقیق و حساس: برای پردازش‌های بسیار دقیق و پیچیده مانند محاسبات علمی و ریاضی، کارت گرافیک های Quadro گزینه مناسبی است. کوادرو نسبت به همتای Geforce خود ، کارایی بالاتری دارند. 

طول عمر: کارت گرافیک های Quadro مانند پردازنده‌های مرکزی زئون، با هدف کارایی و طول عمر بالا طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک کوادرو برای چه کاربرانی  مناسب است؟ این سری از کارت های گرافیکی بیشتر برای محاسبات پیچیده و علمیدر  بورس، طراحی حرفه ای سنگین ، تولید و ساخت حرفه‌ای ویدئو، طرح های سه بعدی گزینه مناسبی است.

خرید کارت گرافیک

NVIDIA Geforce

این سری از کارت های گرافیکی  بر اساس فناوری کپلر طراحی و ساخته  شده‌اند و از پردازنده مرکزی GPGPU پشتیبانی می‌کنند که باعث بالا رفتن کارایی سیستم  می‌شود.

نقاط قوت سری کارت های گرافیکی انویدیا جی فورس

clock Speed سریع‌تر: این سری از کارت های گرافیکی Geforce معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد، GPU Clock Speed سریع‌تری دارند..

تنوع و ارزشمندی: سرعت کلاک بیشتر به خاطر داشتن هسته‌های cuda و vram بیشتر که کار پردازش را سریع‌تر می‌کنند.

پشتیبانی MULTI TASKING از چند مانیتور:  اکثر گیمرها وطراحان نیازمند سیستم  Multi Tasking هستند که اغلب از ۳ یا ۴ یا حتی ۸ مانیتور به صورت همزمان استفاده می‌کنند. 

GeForce برای چه کاربرانی مناسب است؟  این سری از کارت های گرافیکی بیشتر برای گیمرها، طراحان در جاهایی که نیاز به استفاده همزمان از چندین مانیتور دارند و ادیت ویدیوها در حد معمولی گزینه مناسبی است .

NVIDIA Tesla

این سری از کارت های  گرافیکی Tesla در زمینه دیتاسنتر و سرورها حرف اول را در بازار می زند.

کارت گرافیک گیمینگ

فرق بین کارت های گرافیکی GTX با RTX

با ورود کارت‌های گرافیکی RTX تحول بزرگی در بازار سیستم های کامپیوتری  به وجود آمده است.

کارت گرافیک  RTX  دارای دو هسته‌ Ray Tracing و  Tensor است . 

به زبان ساده تر Ray Tracing به معنی ردیابی پرتو است RT هسته‌های پردازشی مرکزی جدیدی هستند که به همراه هسته‌های تنسور – Tensor و در کنار هسته‌های کودا جای خود را بین کارت گرافیک‌های GTX بازکرده‌اند. 

هسته‌های RT رفتار نور را در برخورد به اجسام شبیه سازی می‌کند و تکنیک های سایه‌ زنی یا Shading را پیاده سازی می‌کند. 

در سال ۲۰۱۹ کمپانی انویدیا کارت های  گرافیکی سری GTX 10 را با ساختار پاسکال و سری GTX 16 با ساختار  تورینگ – Turing را به بازار سیستم های کامپیوتری عرضه کرد و مدل‌های GeForce RTX 2080 Ti و GeForce RTX 2080 از جمله این نوع کارت های گرافیکی در بازار هستند.

آنچه مشخص است این است که قیمت کارت های گرافیکی RTX ها بیشتر از کارت های گرافیکی GTX است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *